Регулювання кутів встановлення коліс
В конструкції підвіски існує таке поняття, як кути установки коліс. При проєктуванні автомобіля конструкторами розраховуються оптимальні значення положення коліс, що впливає на керованість та поведінку автомобіля на дорозі. На новому автомобілі дані параметри знаходяться у заводських значеннях, проте з часом у зв'язку зі зношуванням елементів підвіски параметри відхиляються від заданих.
Для того, що б машина слухалася водія, їхала в потрібному напрямку, колеса після поворотів брали своє початкове положення і для того, щоб не потрібно було витрачати багато сил на розворот авто на місці, колеса ставляться в певному положенні. Такий процес називається розвал-сходженням.
«Розвал» (кут розвалу) - це кут між центральною площиною колеса і перпендикуляром до поверхні дороги. Кут розвалу вимірюється в градусах, при цьому колеса повинні знаходитися в положенні прямолінійного руху. Правильно встановлений кут розвалу забезпечує автомобілю курсову стійкість і надійне зчеплення з дорогою.
Кути розвалу лівого і правого коліс повинні бути максимально близькі за значеннями, інакше автомобіль буде відводити в бік та значно складніше буде повертати кермо (особливо помітно на автомобілях без гідропідсилювача).
«Сходження» (кут сходження) - це кут установки коліс, що виражається в міліметрах або градусах. Якщо колеса паралельні один одному — сходження вважається нульовим, що дає економію палива і підвищує ресурс гуми.
Для кращого управління автомобілем необхідно стежити за "розвал-сходженням коліс". Це забезпечить легку керованість автомобілем, економію палива і ресурсу гуми.
Випадки, коли ми радимо робити розвал-сходження:
- (обов’язково!) після того, як відремонтували ходову або змінили шини;
- при виході з поворотів погано самоповертається кермо;
- автомобіль стало відводити в бік;
- ви стали докладати більше зусиль при повороті керма;
- при зміні кліренсу автомобіля;
- при пошкодженні колісного диска (після попадання у вибоїну на дорозі);
- або один раз на 10 000 км пробігу.
Варто знати, що ця процедура можлива лише в тому випадку, якщо автомобіль оснащений колесами з однаковими фізичними параметрами та ідентичними шинами однієї моделі. Відповідно, регулювання розвалу сходження коліс виключається, якщо:
- колісні диски мають суттєві пошкодження, що спровокували зміну їхньої геометрії;
- відрізняються типорозміри шин та рівень тиску в них.
Від точності цього регулювання залежить стійкість автомобіля на дорозі та термін служби гуми. У процесі експлуатації транспортного засобу відбувається знос протектора покришки, який поділяється на нормальний та ненормальний. Зношування вважається нормальним, якщо малий ресурс протектора викликаний не наявністю будь-яких механічних дефектів в автомобілі, а виник внаслідок умов експлуатації.
Недосвідчені автолюбителі нерідко вирішують впоратись із проблемою самостійно. Ми не рекомендуємо так робити, оскільки від цього залежить безпека всіх учасників дорожнього руху (!).
Якщо на сухому полотні авто залишається більш-менш керованим, то на мокрому або обледенілому покритті його сильно заносить праворуч і ліворуч. Щоб утримати машину, доводиться постійно коригувати напрямок руху кермом. Така непередбачувана поведінка суттєво підвищує ймовірність ДТП. До речі, неправильне налаштування кутів коліс досить часто стає причиною виїзду транспортного засобу на зустрічну смугу та провокує серйозні аварії.
На Бош Сервіс Автодром у Тернополі встановлений стенд CCD. У технології CCD закладена висока точність на рівні ± 2 кутових хвилини, тому ці стенди чудово справляються практично з усіма автомобілями.
Як проходить регулювання кутів встановлення коліс:
- Машину ставлять на спеціальний стенд, а на колеса надягають адаптери-мішені;
- Автомобіль прокочується трохи вперед та за допомогою високоточних оптичних датчиків виконується діагностика положення коліс щодо кузова;
- Нарешті, оператор приймає роздруківку з інформацією та на її основі виправляє недоліки підвіски у вертикальній та горизонтальній площині. Він працює з чотирма показниками: кут сходження та розвалу для обох осей, зміщення передньої та задньої осі, кут руху автомобіля, з поперечним та поздовжнім кутом нахилу осі обертання кожного колеса.
- Фахівець порівнює їх з еталонними даними та перевіряє, чи знаходяться кути в допустимих діапазонах.
- Регулювання починається з кастера, оскільки його положення впливатиме на два інші значення. Кут налаштовується за допомогою спеціальних вузлів, які вбудовані у конструкцію підвіски. Потім приступають до розвалу і в останню чергу виправляють сходження.
Перевірте та відрегулюйте кути встановлення коліс на Бош Сервіс Автодром. Залишайте заявку або телефонуйте ; )
Розвал сходження Тернопіль :)